در حال بارگذاری ...
...

این بار شاهد درگیری‌های اقتصادی لیلی و مجنون در قالب یک نمایش باشید

بهنام کاوه: تئاتر خیابانی با تماشاگر فراوان و متنوع خود، گونه کارآمدی از تئاتر است

نویسنده و کارگردان تئاتر خیابانی «لیلی و مجنون» گفت: نقش اصلی داستان خیابان‌گردی است که اتفاقات و درگیری‌های زندگی خود را روایت می‌کند. قبل از شروع به کار در حرفه تئاتر خیابانی به همراه دوستانم به کار تعزیه مشغول بودیم. از نظر من تئاتر خیابانی گونه موثر و کارآمدی از تئاتر است چراکه در خیابان شما تماشاگر فراوان و متنوع‌تری دارید.

به گزارش ایران تئاتر، بهنام کاوه نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر خیابانی «لیلی و مجنون» که جزو اجراهای روز اول بخش خیابانی جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر بود و در پهنه رودکی اجرا شد، با اشاره به سابقه فعالیت هنری خود در عرصه تئاتر اظهار داشت: از سال ۸۲ فعالیت هنری دارم و از سال ۸۸ تاکنون به‌طور مستمر تئاتر خیابانی کار می‌کنم.
او گفت: در این سال‌ها یکی از فعالان تئاتر خیابانی هستم و رزومه فنی خود را در این چند سال فقط و فقط تئاتر خیابانی می‌دانم. انشاء، کوچ، من مادرم، سرباز وطن، هیچ‌کس و ... از جمله آثار نمایشی است که با آن‌ها چندین دوره در جشنواره بین‌المللی فجر، جشنواره‌های مریوان، ماه، سوره، جشنواره مقاومت تهران، فتح خرمشهر و چتر زندگی در یزد و دیگر جشنواره‌های ملی و بین‌المللی شرکت داشتم و اکنون بار هفتم است که در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارم.
او با اشاره به اینکه نویسندگی، کارگردانی و بازیگری نمایش «لیلی و مجنون» را انجام داده‌ام، گفت: درون‌مایه کار اجتماعی است، داستان لیلی و مجنون نمایش ما از قصه‌ها آمده است و تداعی‌کننده قصه‌های باستانی است اما روال نمایش به‌روز است و درگیری اقتصادی و مشکلات جوانان امروز را به مردم نشان می‌دهد.
نویسنده و کارگردان تئاتر خیابانی «لیلی و مجنون» عنوان کرد: امروزه برخی حباب‌هایی هستند که از پیشرفت جوانان جلوگیری می‌کنند؛ پیشرفت در زندگی، ازدواج، مسکن و ... از جمله این موارد است.
کاوه تصریح کرد: «متأسفانه مشکلات اقتصادی کشور آن‌قدر هست که شما می‌توانید در مورد آن یک رمان طولانی بنویسید، ما از برخی اتفاقات ایده گرفتیم و این کار را طراحی کردیم.»
او ادامه داد: «شخصیت نمایش ما فردی خیابان‌گرد است و از دل خیابان و مشکلات مردم که شبانه اتفاق می‌افتد و در حوزه اقتصادی به وجود می‌آید، سخن می‌گوید. این فرد قصه خودش را روایت می‌کند، از اینکه چه اتفاقاتی افتاده است و نتوانسته ‌است ازدواج کند و از آرزوهای کوچکی که اکنون برای ما آرزوهای بزرگ و دست‌نیافتنی شده است، می‌گوید.»
این هنرمند توضیح داد: «قبل از شروع به کار در حرفه تئاتر خیابانی به همراه دوستانم به کار تعزیه مشغول بودیم و با شیوه تعزیه بین مردم می‌رفتیم و این عمل منتهی به کار خیابانی شد، از نظر من تئاتر خیابانی گونه موثر و کارآمدی از تئاتر است چراکه در خیابان شما تماشاگر فراوان و متنوع‌تری دارید.»
کاوه جشنواره فجر را بزرگ‌ترین جشنواره‌ ایران دانست و گفت: «این جشنواره کامل‌کننده تمام جشنواره‌هاست، وقتی کاری تولید می‌شود و به جشنواره فجر می‌رود نسبت به دیگر جشنواره‌ها یک دیدگاه حرفه‌ای بودن نسبت به اجراها وجود دارد و این موضوع باعث می‌شود شما خود را در این جشنواره محک بزنید.»
او که هم‌زمان کارگردان، نویسنده و بازیگر نمایش «لیلی و مجنون» به شمار می‌رود، در مورد سایر عوامل اجرایی این نمایش گفت: «مسئولیت موسیقی بر عهده محمد رحیمی، علی خاتمی و تدارکات بر عهده سجاد ترابی است.»
کاوه در پایان تصریح کرد: «دیالوگ پایانی من در کارها همیشه این است؛ خیابان کسب‌وکار من است.»