در حال بارگذاری ...
عبدالرضا سواعدی خبرداد:

معرفی آثار برگزیده دومین جشنواره نمایشنامه خوانی «جوان» در آبادان

مسئول واحد نمایش حوزه هنری آبادان از معرفی آثار برتر بخش پایانی دومین جشنواره نمایشنامه خوانی «جوان»، در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اروند، عبدالرضا سواعدی مسئول واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان - دفتر آبادان، بیان کرد: واحد نمایش حوزه هنری آبادان، به میزبانی مرکز فرهنگی شهید آوینی این شهرستان برای دومین بار، جشنواره نمایشنامه خوانی جوان را در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار کرد که در این جشنواره، گروه‌‌هایی از شهرهای جنوبی استان خوزستان همچون آبادان، خرمشهر، شادگان، بندرامام خمینی(ره)، بندر ماهشهر و شهر چمران، به ارائه آثاری با مضامین اجتماعی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداختند.

وی تصریح کرد: بر اساس رأی هیأت داوران دومین جشنواره نمایشنامه خوانی جوان در آبادان، نمایش‌نامه‌‌های «عبادان و علوه محب هیشان» نوشته عبدالعظیم عساکره و اجرای زینب عساکره از شهر چمران، «بیست و پنج» به نویسندگی و اجرای سرور حسینی از شادگان، «فرکانس» به نویسندگی میثم سر آبادانی و کاری از زهرا شعبانی‌نژاد از آبادان، «مدل» نوشته عبدالرضا سواعدی و اجرای داود رجبی‌زاده از آبادان، «فرنیچر» نوشته عبدالرضا سواعدی و اجرای مهدی شاغولی از آبادان، «زشتو» نوشته محمد صنگری و اجرای مهدی کرنافی از بندرامام خمینی(ره)، «سیاره» نوشته عبدالرضا سواعدی و اجرای مهدی تنگستانی را بدون لحاظ کردن اولویت و رتبه  به عنوان هفت اثر برتر به دور نهایی راه یافتند. 

سواعدی یادآور شد: همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دور نهایی این جشنواره با اجرای شش اثر برگزار و یک اثر نیز انصراف خود را از اجرای پایانی اعلام کرد.

وی بیان کرد: هیئت داوران این دوره از جشنواره نمایش‌نامه خوانی جوان، در پایان مرحله نهایی و پس از بازبینی آثار،۳ اثر را حائز رتبه برتر معرفی کرد. بر همین اساس نمایشنامه «فرنیچر» نوشته عبدالرضا سواعدی و اجرای مهدی شاغولی از آبادان، به عنوان اثر برتر این دوره از جشنواره معرفی شد، همچنین نمایش‌نامه «بیست و پنج» به نویسندگی و اجرای سرور محسنی از شادگان، به مقام دوم این جشنواره دست یافت و اثر «زشتو» نوشته محمد صنگری و اجرای مهدی کرنافی از بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین اثر برگزیده این جشنواره انتخاب و شایسته دریافت جایزه معرفی شد. 

 

دور مقدماتی این جشنواره طی روزهای ۲۵ الی ۲۷ دی‌ماه برگزار شد و مرحله نهایی آن روز ۲۵ بهمن‌ماه جاری در مرکز فرهنگی شهید آوینی آبادان اجرا و در آن لیدا مورائیان، عباس ترتیفی، سیدوحید طباطبایی، مهدی گازری و علی دایلی به عنوان داوران این دوره مسابقه نمایش‌نامه خوانی به بازبینی آثار پرداختند.

 

 

 

 

 

 




نظرات کاربران