در حال بارگذاری ...

دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان به نام استاد «علی غلامی» مزین شد

مهدی پرویش اظهار کرد: این جشنواره ۲۳  بهمن ماه با حضور هنرمندان تئاتر آبادان و بوشهر بر مزار استاد علی غلامی طی آئینی آغاز و ۲۸ همین ماه در تئاتر شهر آبادان، پایان خواهد یافت.

دبیر دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان از مزین شدن نام این جشنواره به یاد استاد «علی غلامی» و نکوداشت این هنرمند فقید و تجلیل از پیشکسوت عرصه هنر، اکبرسلمانی زمانی خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر منطقه آزاد اروند، مهدی پرویش اظهار کرد: این جشنواره 23  بهمن ماه با حضور هنرمندان تئاتر آبادان و بوشهر بر مزار استاد علی غلامی طی آئینی آغاز و 28 همین ماه در تئاتر شهر آبادان، پایان خواهد یافت.
پرویش به بیان  نقش و جایگاه استاد «علی غلامی» در تئاتر آبادان و زنده نگاه داشتن نام این هنرمند فقید  پرداخت و  درک جایگاه اساتید را از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره مطرح کرد و افزود: گروه های زیادی از سراسر استان در این جشنواره شرکت و از آن استقبال نمودند که در 3 بخش صحنه ای، خیابانی و مینیمال به رقابت می پردازند.
 وی ادامه داد :شهرهای آبادان، خرمشهر، دزفول، شوشتر، ماهشهر، باغ ملک، رامهرمز، امیدیه و آقاجری شهرهایی هستند که آثارشان در این جشنواره حضور دارد.
دبیر دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان، همدلی، صمیمیت و قدردانی از پیشکسوتان را اساس کار این جشنواره عنوان کرد و توضیح داد: در این جشنواره تلاش کردیم عزیزان و بزرگان تئاتر آبادان، مرحوم علی غلامی و چهره همیشه ماندگار هنر این شهرستان اکبر سلمانی زمانی را بعنوان محور کار قرار داده و بر آنیم تا صفحه ی ارزشمندی برای نسل جدید به نمایش بگذاریم.

 او گفت: کارگاه های آموزشی از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره است که هر روز از ساعت 14 تا 16 در محل تئاتر شهر آبادان برای علاقه مندان، برگزار خواهد شد.
 پرویش اظهار داشت: هر شب پس از اجرای نمایش ها، نقد و بررسی توسط «ایمان مصطفایی» از بازیگران پیشکسوت تئاتر آبادان با حضور عوامل نمایش، انجام می‌شود همچنین نمایشگاه «استاد علی غلامی» در گالری کمال‌الملک برای علاقه‌مندان از ساعت ۱۷ تا ۲۱ برقرار است.
گفتنی است هیأت داوران دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر عبارتند از :  دربخش صحنه ای؛ طیبه نیک آزاد، ندا اعتمادی کیا، شبنم زیرک قشقایی و علی حیدری در بخش خیابانی، حمیدرضا قطبی، طیبه نیک آزاد و مسعود زبیدی و در بخش مینی مال ها قاسم علی صیادی، کامران مالکیان و ساسان شکوریان.

دومین جشنواره استانی نمایش های کوتاه تئاتر شهر آبادان، فرصتی برای درخشش نسل جدید و بازگشت به دوران شکوفایی این هنر مردمی با تکیه بر نام بزرگان این عرصه است.

پایان پیام./




مطالب مرتبط

نظرات کاربران