در حال بارگذاری ...
در بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

مجموعه نمایشنامه‌های برگزیده چاپ شد

کتاب «یادگار رهایی» مجموعه نمایشنامه‌های برگزیده بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، کتاب «یادگار رهایی» مجموعه نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره بیست و دوم است که با داوری محمد امیریاراحمدی، محمد چرم‌شیر و نادر برهانی‌مرند در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی برگزیده شده‌اند.

شش نمایشنامه برگزیده؛ «بیتوته» نوشته کیان مرادی، «دست‌هایت کو، مم‌حسن؟» و «غراب شیطان» نوشته رضا گشتاسب، «دو سرباز در سیاهچال زمان» نوشته زهرا قلی‌زاده، «روزهای اوج یک فوتبالیست محلی» نوشته محمدعلی دستان و «قهرمانان» نوشته علی میرزا عمادی در این کتاب به چاپ رسیده‌اند.

در بخشی از یادداشت حمیدرضا آذرنگ، دبیر جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر که در ابتدای کتاب «یادگار رهایی» به چاپ رسیده، آمده است: «... این میان تنها میانه‌ای است سهم سرگردانی آدمی در حد فاصل میان این دو مشهور گم. تولدی که مسببش نیستیم و مرگی که به وقوعش مجبور. حالیا در این محال ممکن، در این تضاد شبیه که گم‌گشتگی سرانجام تمام پیداشدن‌هاست، تنها راه نجات کشف گنج عشق است و یگانه مسیر ممکن و موجود تا نیل به مقصود رنج هنر؛ که نابرده رنج... کاش بماند از ما رد عشقی و خلاص.»

کتاب «یادگار رهایی» در ۳۲۰ صفحه و در هزار نسخه به قیمت ۳۰ هزار تومان توسط انتشارات نمایش به چاپ رسیده است. سعید رضوانی، طراحی جلد، مهرنوش مهدوی‌حامد، ویراستاری و شیما تجلی صفحه‌آرایی این کتاب را بر عهده داشته‌اند.

بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش‌های مسابقه نمایش‌های صحنه، مسابقه نمایش‌های کوتاه، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، نمایش‌های محیطی و میدانی و جلسات نقد و بررسی و کارگاه‌های آموزشی از ۱۵ تا ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۸ در منطقه آزاد اروند به دبیری حمیدرضا آذرنگ در حال برگزاری است.




نظرات کاربران