در حال بارگذاری ...

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با آغاز بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در پیامی نوشت: جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر ادای دین است به تاریخ غرورآمیز و یاد شهدا و مقاومت که قصه بلندِ بودن را با خط سرخ نوشتند.

به گزارش روابط عمومی بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، متن پیام شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی به بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به شرح زیر است:

«برای قهرمانان این سرزمین باید صحنه‌ای به وسعت زندگی را تجسم کرد. یادمان رزمنده‌ها و سربازان و مردمان کوچه‌های عشق.

خرمشهر روایت لحظه‌های مقاومت است. بار دیگر محفل هنرمندان صحنه و تئاتر بهانه می‌شود برای یادآوری روزهای همیشه روشن این شهر.

روزگاری مردمان این شهر خرم بودند به صفای زندگی و یکباره جنگ بر این خانه آوار شد. فتح بزرگ نام خونین‌شهر را با نثار جان هزاران رزمنده عاشق و باایمان یادگار گذاشت و حالا وقت دیگری برای روایتگری صحنه‌های زندگی است. مقاومت و آزادی طعم شیرین باور مردمان این سرزمین شده برای امروز و فردا.

جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر ادای دین است به تاریخ غرورآمیز و یاد شهدا و مقاومت که قصه بلند بودن را با خط سرخ نوشتند. این روایت همچنان باقی خواهد بود تا روزگار دیگر. اینجا خرمشهر است. شهر باعزت و مقاومت ایران.

درود فراوان نثار شما خانواده هنرمندان تئاتر که بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر را در ستایش اندیشه و ایمان و سلحشوری مردمان این سرزمین برگزار می‌کنید.»

بیست‌ و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش‌‌های مسابقه نمایش‌‌های صحنه، مسابقه نمایش‌های کوتاه، مسابقه نمایشنامه‌‌نویسی و نمایش‌‌های محیطی و میدانی، از ۱۵ تا ۱۹ آبان‌‌ماه ۱۳۹۸ در منطقه آزاد اروند به دبیری حمیدرضا آذرنگ برگزار خواهد شد.

 




مطالب مرتبط

با اعلام هیئت انتخاب؛

نمایشنامه‌های راه‌یافته به مرحله انتخاب آثار تئاتر خیابانی جشنواره فتح خرمشهر معرفی شدند
با اعلام هیئت انتخاب؛

نمایشنامه‌های راه‌یافته به مرحله انتخاب آثار تئاتر خیابانی جشنواره فتح خرمشهر معرفی شدند

هیئت انتخاب متون نمایشی بیست و پنجمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، طرح و ایده و نمایشنامه های انتخاب شده برای حضور در مرحله انتخاب آثار بخش تئاتر خیابانی را معرفی کرد.

|

نظرات کاربران