در حال بارگذاری ...

پایان اجرای نمایش«سفید» در آبادان

نمایش«سفید» به کارگردانی عبدالرضا سواعدی و بر گرفته از کتاب تیمار غریبان، نوشته ی پروین کاشانی زاده است که به بخشی از زندگی سکینه محمدی پرستار دوران دفاع مقدس در آبادان می پردازد .

به گزارش ایران تئاتر منطقه آزاد اروند ، نمایش " سفید " بر گرفته از کتاب تیمار غریبان نوشته ی پروین کاشانی زاده است که به بخشی از زندگی سکینه محمدی پرستار دوران دفاع مقدس در آبادان می پردازد .

خانم محمدی از پرستاران بیمارستان امام خمینی ( ره ) شهرستان آبادان بود که در تمام سالهای جنگ از آبادان خارج نشده و به مداوای مجروحین جنگ تحمیلی پرداخته است .

 نمایش  "سفید "بنا به سفارش حوزه ی هنری انقلاب اسلامی خوزستان _ دفتر آبادان تولید شده که چهارماه تمرین را سپری نموده  و از ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه جاری در مرکز فرهنگی هنری شهید آوینی به روی صحنه رفت  .

 این اثر هنری هشتمین کار عبدالرضا سواعدی در ژانر دفاع مقدس است  و آثار آدمک ، کاست هشت ، مداح ، شط شور ، تی ۷۲ ، بزرگ مثل درخت ، روانپزشک از متون سواعدی در زمینه ی جنگ محسوب می شوند . بازیگران نمایش سفید عبارتند از : محبوبه ضیایی، فاطمه علیپور ، مرضیه کوهی ، رزا موسوی ، سعید خمیسی ، وفا مقدم و داود رجبی زاده . منشی صحنه : آرزو محمدی ، جامه دار : حنان احرب زاده ، موسیقی : سجاد پور فرهاد، علی دانش پژوه . نور و افکت : کاظم سلمانی ، فنی : مهدی کرنافی .

موضوع این نمایش به زندگی  سکینه محمدی پرستار دوران دفاع مقدس می پردازد که به بیماری صعب العلاجی مبتلا شده است و در بیمارستان به همراه همکارش دوران گذشته را مرور می کنند . در بین گفتگوها به یاد شهید جوانی ( محمد علی ) می افتد که خواسته ای از او داشته...

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران