در حال بارگذاری ...
در 7 ماهه سال 1397:

صدور 20 پروانه اجرای نمایش در آبادان

فرهاد پورغراوی علوانی گفت : هر کدام از نمایش ها بین ۱۰ تا ۲۰ روز اجرای عموم در سطح شهرستان داشته‌اند. ۶ گروه نمایشی ثبت شده ، ۲ محل اجرا که به‌زودی ۴ محل اجرا اضافه خواهد شد و بیش از ۶۰ فعال عرصه هنرهای نمایشی در آبادان فعال هستند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان گفت: در 7 ماهه گذشته سال 1397،این اداره 20 پروانه اجرای نمایش صادر کرده است.
به گزارش ایران تئاتر از منطقه آزاد اروند ،فرهاد پورغراوی علوانی اظهار کرد: از 20 نمایش اجرا شده 5 اجرای خیابانی و 15 نمایش صحنه ای بوده است .
وی افزود: در نمایش های خیابانی 2 نمایش با حضور در جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر حائز رتبه شدند و سه نمایش نیزمذهبی و راوی حادثه کربلا در ایام محرم بودند .
وی نمایش های خیابانی را شامل؛ «هیچ کس» به کارگردانی : بهنام کاوه گویی ، «جنگ زده» به کارگردانی : لیلا یداله زاده، تکیه دین شاه به کارگردانی : مهدی پرویش ،«بزنگاه» ابلیس به کارگردانی : رضا چوپان و هیئت اباعبدالله الحسین(ع) عنوان کرد.
علوانی با اشاره به اجرای 20 نمایش صحنه ای در 7 ماه گذشته در آبادان ،گفت : دراجرای نمایش های صحنه ای 4 نمایش برای مخاطب کودک و نوجوان تولید شده بود که شامل ؛ «کنسرت عروسک ها» به کارگردانی : مرحوم مهدی پورشعبان، «حسنی» به کارگردانی :ندا اعتماد کیا ،«خاله قزی» به کارگردانی :مهدی پرویش ، «حسنی نگو یه دسته گل» به کارگردانی :ندا اعتماد کیا است.
وی به سایر نمایش های صحنه ای اشاره کرد و افزود: «جنجال در عید» به کارگردانی : علی حقیقت، «عامدانه –عاشقانه –قاتلانه» به کارگردانی : مهدی پرویش، «منگیت» به کارگردانی : مهرداد معماری، «نقل عاشقی» به کارگردانی :مرحوم مهدی پورشعبان، کمدی ارتفاعات به کارگردانی : رضا چوپان، «سردار سوختن» به کارگردانی: علی غلامی (که در جشنواره نفت نیز حضور داشت)، «من ونگوک شدم» به کارگردانی :ندا اعتمادی کیا، «پروانه بر ناقوس» به کارگردانی: ولید نعیمی ، «جن گیر» به کارگردانی :رضا چوپان، «درون پیراهن یحیی» به کارگردانی:سهراب میثمی و نمایش «زندگی در زندگی» به کارگردانی علی حقیقت مجوز فعالیت خود را در این هفت ماه گذشته دریافت کردند.
علوانی گفت : هر کدام از نمایش های فوق بین 10 تا 20 روز اجرای عموم در سطح شهرستان داشته‌اند .
 6 گروه نمایشی ثبت شده ،  2 محل اجرا که به‌زودی 4 محل اجرا اضافه خواهد شد و بیش از 60 فعال عرصه هنرهای نمایشی در آبادان فعال هستند .

 

 

 




نظرات کاربران