در حال بارگذاری ...
در گفتگو با طراح و کارگردان یک اثر هنری،

اجرای ایده های متفاوت در نمایش خیابانی «عموفرهنگ»

رضا چوپان اظهارکرد: این طرح با توجه به طرح های مختلف که در راستای گسترش فرهنگ سازی به شهرداری ارسال شد و نظر به خاص بودن طرح مورد پذیرش شهرداری قرار گرفت.

طراح و کارگردان نمایش خیابانی "عموفرهنگ "گفت : نمایش خیابانی "عموفرهنگ "طرحی هنری با گذاره های جذاب در راستای مشارکت عمومی و فعالیت های اجتماعی است.
به گزارش تئاتر منطقه آزاد اروند، رضا چوپان اظهارکرد:این طرح با توجه به طرح های مختلف که در راستای گسترش فرهنگ سازی به شهرداری ارسال شد و نظر به خاص بودن طرح مورد پذیرش شهرداری قرار گرفت.
وی افزود: موضوع طرح، به یادآوری فرهنگ غنی و اصیل آبادانی برای مردم و نسل جدید می پردازد.
چوپان ادامه داد:در این طرح به اصل حضور وسهم بسزای مردم در نظافت شهری مورد توجه قرار گرفته است.عمو فرهنگ مسائل اجتماعی همچون؛ حفظ و نگه داری از اموال عمومی ،فرهنگ ترافیک ،آموزش شهروندی ،اعتیاد، فضای مجازی و.... را در گذاره های مختلف و خاص بازگو می کند.
وی بیان کرد:در این اجرا ،گفتگو و دیالوگ جایگاهی ندارد و سعی شده از گذاره ها و بیان تصویری استفاده شود ویژگی خاص در این گذاره های تصویری به صورتی است که مردم بطور خود جوش وارد صحنه و مشارکت اجتماعی می شوند .
طراح و کارگردان نمایش خیابانی "عموفرهنگ " گفت:با برنامه ریزی های صورت گرفته ،در این اجرا ،سعی کرده ایم ذهن مردم را تا مدت ها درگیر مشارکت فعالیت های اجتماعی قرار دهیم تااین موضوع در روحیات افراد تداوم داشته باشد و تدریجا نهادینه شود.البته باید دانست که ایجاد بستر فرهنگی مناسب ،نیاز به زمان و تفکر خلاق دارد .
رضا چوپان ،طراح و کارگردان اجرای نمایش "عمو فرهنگ " در پایان از نگاه ویژه و همکاری شهردار آبادان ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان و فرمانداری ویژه شهرستان آبادان تشکر و قدردانی کرد.
 




نظرات کاربران