در حال بارگذاری ...
داور بخش خیابانی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر،

گروه های نمایشی باید با نگاه ویژه و مشخصی وارد جشنواره شوند

علی محمد رادمنش جشنواره را یک گردهمایی بر اساس اهدافی مشخص عنوان کرد و افزود: گروه های نمایشی باید با نگاه ویژه و مشخصی وارد جشنواره شوند،چرا که لذت تماشاچی در اجرای تئاتر هم راستا با تکنیک ، محتوا و مضمون مهم و ضروری است.

داور بخش خیابانی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر گفت: تئاتر خیابانی از کهن ترین اشکال تئاتر محسوب می‌شود که از یونان باستان به طور مدون اجرا شده است.


به گزارش تئاتر از منطقه آزاد اروند ،علی محمد رادمنش آثار رسیده به جشنواره را قابل قبول دانست و اظهار کرد: در تمامی کارها نقاط ضعف اندکی در تکنیک و اجرا وجود داشت که قابل رفع بود و کارها با یک بازبینی تخصصی می توانند آماده ارائه شوند.


رادمنش با اشاره به وسعت تئاتر خیابانی در اجرا بیان کرد: تئاتر خیابانی کهن ترین شکل تئاتر و در عین حال پیش رو ترین نوع تئاتر نیز محسوب میشود.


وی ادامه داد: تئاتر خیابانی انواع مولفه های یک نمایش را در بر میگیرد، به شکلی که یک قصه را می توان در قالب درامی خالص به مخاطب ارائه داد.


رادمنش با اشاره به گستردگی تئاتر خیابانی گفت: این سبک از نمایش تمامی هنرها را در خود حل نموده است ، کاری که در تئاتر صحنه ای قابل ارائه نیست.


علی محمد رادمنش جشنواره را یک گردهمایی بر اساس اهدافی مشخص عنوان کرد و افزود: گروه های نمایشی باید با نگاه ویژه و مشخصی وارد جشنواره شوند،چرا که لذت تماشاچی در اجرای تئاتر هم راستا با تکنیک ، محتوا و مضمون مهم و ضروری است.


وی ادامه داد: جشنواره تئاتر فتح خرمشهر در جامعه و جغرافیای مشخصی برگزار می گردد، و تاثیر این برگزاری روی مخاطبان و شهروندان این خطه می بایست بررسی شود.


رادمنش با اشاره به آثار رسیده به بخش خیابانی بیست و یکمین جشنواره ملی فتح خرمشهر اذعان داشت: در بخش انتخاب آثار می بایست یک کارشناس تئاتر خیابانی حضور داشته باشد، چرا که انتخاب برخی آثار در این فستیوال با اهداف جشنواره منافات داشت.


وی ادامه داد: بهتر است تیم کارشناسی جدیدی متشکل از اساتید برجسته تئاتر صحنه ای و خیابانی گرد هم آیند و محورهای به روز و تازه ای برای جشنواره ملی فتح خرمشهر ارائه دهند، به گونه ای که کارهای جدید ، با اشاره به دغدغه های روز اجتماعی در بر گرفته شود.


رادمنش با اشاره به شرایط متفاوت فرهنگی منطقه آزاد اروند بیان داشت: منطقه آزاد اروند دارای رشد فرهنگی خاص است، در حال بازآفرینی اقتصاد خود می باشد، نزدیک مرز است و ورود و خروج اتباع خارجی در آن آزاد می باشد و ویژگی دیگر آن مرزی بودن منطقه است ، در نتیجه شرایط برقراری بستر مناسب برای استفاده از پتانسیل کشورهای همجوار منطقه را دارد، که این مهم مستلزم یک برنامه اصولی و راهبردی است.


وی افزود: مخاطبان تئاتر ما می توانند توریست هایی باشند که وارد این منطقه می شوند، و حتی ما می توانیم برای اجرا به کشورهای همجوار سفر کنیم.


رادمنش به سرعت انتقال اطلاعات در جهان امروزی اشاره کرد و گفت: جهان امروز، جهان رسانه است و نباید به سبک و روش گذشته وارد این عرصه شد، چرا که مخاطب از شیوه های قدیمی خسته شده است، و کاری موفق است که به ارائه با شیوه های جدید فکر کند.


 




نظرات کاربران