در حال بارگذاری ...
داور بخش میدانی بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر،

باید در شاکله و سیاست  برگزاری  جشنواره ها تغییرات  اساسی صورت گیرد

امیر حسین شفیعی گفت: برای آنکه بتوانیم نسل جوان را با اتفاقات و حوادث آن دوران آشنا کنیم نیاز به تغییر اساسی در شاکله و سیاست های جشنواره های این چنینی  است.

داور بخش میدانی بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر گفت :جشنواره ملی فتح خرمشهر باید برای مردم شادی و سرور بیاورد، چرا که یک دست آورد عظیم و بزرگ است.

به گزارش تئاتر از منطقه آزاد اروند ،امیر حسین شفیعی با اشاره به قدمت و ارزش رخداد بزرگ سوم خرداد و آزاد سازی این شهر گفت:  دو پرسش مهم از ماهیت جشنواره فتح خرمشهر مطرح است، که جشنواره برای زنده نگه داشتن حماسه فتح خرمشهر است یا جشنی برای حماسه رزمندگان اسلام و انقلاب؟

وی ادامه داد : به نظرم بعد از 21 سال باید تکلیف مان با ماهیت جشنواره مشخص باشد و این حماسه را جشن بگیریم و در کنار آن بخش های ویژه ای برای اجرای چندین اثر فاخر از بزرگان تئاتر کشور ترتیب دهیم تا سطح کیفی و کمی کار بالا رود.

شفیعی گفت: برای آنکه بتوانیم نسل جوان را با اتفاقات و حوادث آن دوران آشنا کنیم نیاز به تغییر اساسی در شاکله و سیاست های جشنواره های این چنینی  است.

وی با ارائه این سوال که ما در خرمشهر برای چه کسی از جنگ می گوییم ادامه داد: مردم خرمشهر جنگ را با تمام وجود لمس کرده اند ، پس صحبت از جنگ برای آنها فایده ندارد، چرا که آنها باید برای ما از جنگ بگویند.

شفیعی اذعان داشت: پیشنهاد من آوردن لبخند به لب مردم با حفظ شان و اهداف و ارزشهای دفاع مقدس است، چرا که این دست آورد بزرگ با حضور مردم و شادی آنها معنا پیدا خواهد کرد.

وی در پایان گفت: جنگ مقوله ی سیاهی نیست ، لااقل برای کشور ما چیزی جز افتخار، شهامت، شجاعت و ایثار و از خودگذشته نداشته است و تنها تغییر زاویه دیدمان نسبت به جنگ و بزرگداشت هرساله شهدای این رویداد فاخر می تواند ما را در مسیر پیشرفت و توسعه و تولید آثار هنری با کیفیت قرار دهد.

 

 




نظرات کاربران