در حال بارگذاری ...
  • حامد عالمی پور:

    «دایک» ادای دین به مادران است

    حامد عالمی پور:با آنکه نمایش« دایک »  مادری را روایت می کند که دو پسر و همسرش در جنگ شهید شده اند ، اما حس انتظارش برای محمدی که در دستانش امانت بوده است به گونه ی دیگری می باشد.

    حامد عالمی پور از بجنورد با نمایش«دایک» در بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر بر روی صحنه می رود.

    به گزارش تئاتر از منطقه آزاد اروند ، نمایش «دایک »داستان انتظار دایه ای است که پسری در دستانش امانت است، و تصمیم می گیرد به جنگ برود ، و پس از 23 سال هنوز بازنگشته است.

    حامد عالمی پور نمایش« دایک » را انتظار مقدس مادری میداند که جنس نگرانی ها و انتظارش با تمام دنیا فرق دارد.

    عالمی پور اضافه کرد : تقدس انتظار مادرانه فاقد مکان و زمان است، و هیچکس نمیتواند آنرا درک کند، جز مادر.

    وی ادامه داد: با آنکه نمایش« دایک »  مادری را روایت می کند که دو پسر و همسرش در جنگ شهید شده اند ، اما حس انتظارش برای محمدی که در دستانش امانت بوده است به گونه ی دیگری می باشد.

    کارگردان نمایش« دایک » گفت: این دومین حضور من در جشنواره ملی فتح خرمشهر است، دوره  گذشته در مقام بازیگر در این جشنواره حضور داشتم و این اولین باری است که در مقام کارگردان یک اثر به جشنواره می آورم.

    عالمی پور با اشاره به دکور سنگین اثر ادامه داد: دکور ما بیش از 2.5 تن آهن است که ما از بروجرد با خودمان حمل کردیم و این در حالی است که تمام برگزار کنندگان جشنواره و تیم نمایش« دایک » روی صحنه در حال آماده سازی صحنه نمایش دایک هستند که این همکاری و همدلی جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

    وی افزود: نمایش« دایک » 3 بازیگر دارد، که ایده ی اولیه ش از خودم بود و آرش فیروزه طرح و هیوا ربانی آنرا به رشته تحریر درآورده است.

    کارگردان نمایش« دایک » در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر گفت: ای کاش پلاتو مخصوص و فضای مناسب داشتیم و سن تالار را، به پلان تبدیل نمیکردیم چرا که فضای رفت و آمد و میزانسن لازم برای کار ما وجود ندارد و هر شهری که میزبان این اتفاق مهم است، حداقل به دو پلاتو نیاز دارد.

     

     

     




    مطالب مرتبط

    داور بخش خیابانی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر،

گروه های نمایشی باید با نگاه ویژه و مشخصی وارد جشنواره شوند
    داور بخش خیابانی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر،

    گروه های نمایشی باید با نگاه ویژه و مشخصی وارد جشنواره شوند

    علی محمد رادمنش جشنواره را یک گردهمایی بر اساس اهدافی مشخص عنوان کرد و افزود: گروه های نمایشی باید با نگاه ویژه و مشخصی وارد جشنواره شوند،چرا که لذت تماشاچی در اجرای تئاتر هم راستا با تکنیک ، محتوا و مضمون مهم و ضروری است.

    |

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند:

دفاع مقدس بخش جدانشدنی از تاریخ ایران است و باید نگاه جدی‌تری به آن داشت
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند:

    دفاع مقدس بخش جدانشدنی از تاریخ ایران است و باید نگاه جدی‌تری به آن داشت

    همایون قنواتی :متاسفانه در تولید آثار دفاع مقدس رنج‌ها، آسیب‌ها و سختی‌های مهاجرین جنگ تحمیلی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد که نیاز است برای بیان آن بررسی و تحقیق بیشتری انجام شود و آثار خوبی در این زمینه در بخش تئاتر تولید گردد.

    |

    مدیرعامل انجمن هنرهای نمایش ایران  عنوان کرد:

مطالعه کتب فاخربهترین منبع نمایش نویسی و تقویت روحیه ایثار و شهادت است
    مدیرعامل انجمن هنرهای نمایش ایران عنوان کرد:

    مطالعه کتب فاخربهترین منبع نمایش نویسی و تقویت روحیه ایثار و شهادت است

    حمید نیلی:هنر نمایش در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و بیان زندگی‌نامه شهدای منطقه محوری همچون شهید جهان‌آرا و بهنام محمدی ورود نکرده است ضمن اینکه اقشار مختلف به خصوص جوانان که نقش اساسی و کلیدی در جنگ تحمیلی داشتند به‌خوبی در تئاتر دفاع مقدس معرفی نشده اند.

    |

    با اعلام هیات داوران

«دایک» و «ثانیه صفر»  برگزیده بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر
    با اعلام هیات داوران

    «دایک» و «ثانیه صفر» برگزیده بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

    نمایش های برگزیده بخش صحنه ای:1-نمایش «دایک »به کارگردانی آقای حامد عالمی پور از بجنورد  2-نمایش«ثانیه صفر» به کارگردانی خانم سمیه مهری از تهران  برگزیده بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر شدند.

    |

    پژمان شاهوردی :

«چند ماهی عاشق» نگاهی نو به نمایش خیابانی است
    پژمان شاهوردی :

    «چند ماهی عاشق» نگاهی نو به نمایش خیابانی است

    پژمان شاهوردی با «چند ماهی عاشق» به بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر رسید می گوید: در تئاتر چند ماهی عاشق، تصویر و روایت گری مکمل یکدیگرند و سعی کرده ایم، به دور از شعار زدگی و کلیشه ها نگاه جدیدی به تئاتر خیابانی داشته باشیم.

    |

    میلاد حسین زاده :

«گم» روایتی جدید از شهدای گمنام است
    میلاد حسین زاده :

    «گم» روایتی جدید از شهدای گمنام است

    میلاد حسین زاده با اشاره به ماهیت داستان گفت: شروع کار ،با گم شدن نمایشنامه چند جوان است اما تصمیم میگیرند که همین اتفاق را به صورت نمایش اجرا کنند، اما در نهایت به گم شدن دکل نفتی، گم شدن پول های بیت المال، گم شدن آثار باستانی که میراث یک ملت است و در نهایت به این نتیجه می رسند ...

    |

    کارگردان نمایش  «کلونی نشینان»

دوست داشتم از دغدغه زنان جامعه ام حرف بزنم
    کارگردان نمایش «کلونی نشینان»

    دوست داشتم از دغدغه زنان جامعه ام حرف بزنم

    مارال ایزد بخش کارگردان بخش تئاتر خیابانی «کلونی نشینان » با اشاره به پیام اصلی متن که ازدواج نکردن با آدم های اشتباه و انتخاب نادرست شریک زندگی است، گفت: دوست داشتم از دغدغه زنان جامعه ام حرف بزنم، اما نه به روشی که مرسوم است.

    |

    داور بخش میدانی بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر،

باید در شاکله و سیاست  برگزاری  جشنواره ها تغییرات  اساسی صورت گیرد
    داور بخش میدانی بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر،

    باید در شاکله و سیاست  برگزاری  جشنواره ها تغییرات  اساسی صورت گیرد

    امیر حسین شفیعی گفت: برای آنکه بتوانیم نسل جوان را با اتفاقات و حوادث آن دوران آشنا کنیم نیاز به تغییر اساسی در شاکله و سیاست های جشنواره های این چنینی  است.

    |

    نظرات کاربران