در حال بارگذاری ...
  • کارگردان نمایش :

    «مثل سوسوی فانوس آویخته » اولین اجرا در دومین روز جشنواره

    پویان عطائی: حضور در جشنواره ، کیفیت در اجرا و وجود دکور را در بر دارد و باید تمامی این فاکتورها رعایت شود تا به استانداردهای واقعی ملی برسیم.

    پویان عطایی در بخش صحنه ای بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، کارگردانی نمایش«سوسوی فانوس آویخته» را بر عهده دارد .

    به گزارش تئاتر منطقه آزاد اروند ، نمایش «مثل سوسوی فانوس آویخته» داستان رزمنده ای است که پس از جنگ حاضر به استفاده از امکانات و امتیازاتی که بنیاد جانبازان در اختیار آنها می گذارد ، نیست و بخاطر این کار از طرف خانواده ، دوستان و اطرافیان تحت فشار قرار گرفته است.

    کارگردان نمایش به ماهیت داستان که حول محور علاقه و اعتقادات یک رزمنده می چرخد اشاره کرد و گفت: چالش به وجود آمده در متن اعتراضی به قلم محمدرضا کوهستانی باعث شد تا متن بسیار جذاب و دور از کلیشه های معمول باشد.

    پویان عطائی ادامه داد: حضور در جشنواره ، کیفیت در اجرا و وجود دکور را در بر دارد و باید تمامی این فاکتورها رعایت شود تا به استانداردهای واقعی ملی برسیم.

    عطایی با اشاره به دکور سنگین کار خود که یک خانه واقعی است گفت: این کار به صورت آپارتمانی بعد از 40 سال مجوز اجرا گرفت و حالا ما تمام بخش های یک آپارتمان را در سالن با توجه به فضای موجود پیاده کرده ایم.

    وی ادامه داد: هزینه های ما چندین برابر ورودی جشنواره شد اما کیفیت برای من در اولویت قرار دارد.

    کارگردان نمایش« مثل سوسوی فانوس آویخته» در پایان با اشاره به بیست و یک ساله شدن جشنواره ملی تئاترفتح گفت: جشنواره ملی  تئاترفتح خرمشهر از نوجوانی به جوانی قدم گذاشته است و دیگر جای خطا ندارد.امیدوارم تمامی کمبودهایی که به استاندارد بودن این جشنواره ضربه میزند کاهش پیدا کرده و به سمت بین المللی شدن وگام های بزرگتری برداریم.


     




    مطالب مرتبط

    داور بخش خیابانی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر،

گروه های نمایشی باید با نگاه ویژه و مشخصی وارد جشنواره شوند
    داور بخش خیابانی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر،

    گروه های نمایشی باید با نگاه ویژه و مشخصی وارد جشنواره شوند

    علی محمد رادمنش جشنواره را یک گردهمایی بر اساس اهدافی مشخص عنوان کرد و افزود: گروه های نمایشی باید با نگاه ویژه و مشخصی وارد جشنواره شوند،چرا که لذت تماشاچی در اجرای تئاتر هم راستا با تکنیک ، محتوا و مضمون مهم و ضروری است.

    |

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند:

دفاع مقدس بخش جدانشدنی از تاریخ ایران است و باید نگاه جدی‌تری به آن داشت
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند:

    دفاع مقدس بخش جدانشدنی از تاریخ ایران است و باید نگاه جدی‌تری به آن داشت

    همایون قنواتی :متاسفانه در تولید آثار دفاع مقدس رنج‌ها، آسیب‌ها و سختی‌های مهاجرین جنگ تحمیلی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد که نیاز است برای بیان آن بررسی و تحقیق بیشتری انجام شود و آثار خوبی در این زمینه در بخش تئاتر تولید گردد.

    |

    مدیرعامل انجمن هنرهای نمایش ایران  عنوان کرد:

مطالعه کتب فاخربهترین منبع نمایش نویسی و تقویت روحیه ایثار و شهادت است
    مدیرعامل انجمن هنرهای نمایش ایران عنوان کرد:

    مطالعه کتب فاخربهترین منبع نمایش نویسی و تقویت روحیه ایثار و شهادت است

    حمید نیلی:هنر نمایش در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و بیان زندگی‌نامه شهدای منطقه محوری همچون شهید جهان‌آرا و بهنام محمدی ورود نکرده است ضمن اینکه اقشار مختلف به خصوص جوانان که نقش اساسی و کلیدی در جنگ تحمیلی داشتند به‌خوبی در تئاتر دفاع مقدس معرفی نشده اند.

    |

    با اعلام هیات داوران

«دایک» و «ثانیه صفر»  برگزیده بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر
    با اعلام هیات داوران

    «دایک» و «ثانیه صفر» برگزیده بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

    نمایش های برگزیده بخش صحنه ای:1-نمایش «دایک »به کارگردانی آقای حامد عالمی پور از بجنورد  2-نمایش«ثانیه صفر» به کارگردانی خانم سمیه مهری از تهران  برگزیده بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر شدند.

    |

    پژمان شاهوردی :

«چند ماهی عاشق» نگاهی نو به نمایش خیابانی است
    پژمان شاهوردی :

    «چند ماهی عاشق» نگاهی نو به نمایش خیابانی است

    پژمان شاهوردی با «چند ماهی عاشق» به بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر رسید می گوید: در تئاتر چند ماهی عاشق، تصویر و روایت گری مکمل یکدیگرند و سعی کرده ایم، به دور از شعار زدگی و کلیشه ها نگاه جدیدی به تئاتر خیابانی داشته باشیم.

    |

    میلاد حسین زاده :

«گم» روایتی جدید از شهدای گمنام است
    میلاد حسین زاده :

    «گم» روایتی جدید از شهدای گمنام است

    میلاد حسین زاده با اشاره به ماهیت داستان گفت: شروع کار ،با گم شدن نمایشنامه چند جوان است اما تصمیم میگیرند که همین اتفاق را به صورت نمایش اجرا کنند، اما در نهایت به گم شدن دکل نفتی، گم شدن پول های بیت المال، گم شدن آثار باستانی که میراث یک ملت است و در نهایت به این نتیجه می رسند ...

    |

    کارگردان نمایش  «کلونی نشینان»

دوست داشتم از دغدغه زنان جامعه ام حرف بزنم
    کارگردان نمایش «کلونی نشینان»

    دوست داشتم از دغدغه زنان جامعه ام حرف بزنم

    مارال ایزد بخش کارگردان بخش تئاتر خیابانی «کلونی نشینان » با اشاره به پیام اصلی متن که ازدواج نکردن با آدم های اشتباه و انتخاب نادرست شریک زندگی است، گفت: دوست داشتم از دغدغه زنان جامعه ام حرف بزنم، اما نه به روشی که مرسوم است.

    |

    داور بخش میدانی بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر،

باید در شاکله و سیاست  برگزاری  جشنواره ها تغییرات  اساسی صورت گیرد
    داور بخش میدانی بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر،

    باید در شاکله و سیاست  برگزاری  جشنواره ها تغییرات  اساسی صورت گیرد

    امیر حسین شفیعی گفت: برای آنکه بتوانیم نسل جوان را با اتفاقات و حوادث آن دوران آشنا کنیم نیاز به تغییر اساسی در شاکله و سیاست های جشنواره های این چنینی  است.

    |

    نظرات کاربران