در حال بارگذاری ...
  • حامد نساج بخارایی:

    « یه لحظه» به دنبال برقراری ارتباط در جامعه

    حامد نساج بخارایی با اشاره به هنرمند بودن شخصیت اصلی داستان گفت: هنرمند بودن تنها یک نماد است و به کل جامعه تعمیم داده می شود، چرا که در شرایط حساس و بد اقتصادی همه اقشار جامعه با مشکل مالی دست و پنجه نرم می کنند.

    نمایش «یه لحظه » با کارگردانی حامد نساجی بخارایی در بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر  به اجرای میدانی می‌رود.

    به گزارش تئاتر از منطقه آزاد اروند ،حامد نساج بخارایی کارگردان و بازیگر تئاتر میدانی« یه لحظه » در بخش خیابانی ، داستان هنرمندی را بیان می کند که برای امرار معاش خود با مهاجرت به شهر درصدد اخذ وامی است تا بتواند ماشین بخرد و خرج خود را تامین کند.

    نمایش « یه لحظه»  به قلم احمد صمیمی به نگارش در آمده است.

    بخارایی با اشاره به هنرمند بودن شخصیت اصلی داستان گفت: هنرمند بودن تنها یک نماد است و به کل جامعه تعمیم داده می شود، چرا که در شرایط حساس و بد اقتصادی همه اقشار جامعه با مشکل مالی دست و پنجه نرم می کنند.

    وی ادامه داد: شخصیت داستان ما خواب 2 شهر را می بیند که یکی از آنها در صلح و آرامش است و دیگری درگیر آشوب و مشکلات فراوان. با این اجرا انتظار داریم مخاطب یک سوال کلیدی در ذهنش به وجود آید که این شخص کدام یک از شهرها را برای زندگی انتخاب میکند؟! و این در حالی است که هیچکدام از شهرها بد نیست و مردم هر دو شهر با هم در ارتباط هستند.

    کارگردان تئاتر« یه لحظه» با اشاره به عدم ارتباط صمیمی میان مردم بیان کرد: تصویر پایانی ما در این اجرای که 3 بازیگر دارد، غرق شدن آنها در تلفن همراه خودشان است، به گونه ای که حتی به یکدیگر نگاه هم نمی کنند و این قهر و دوری و فاصله گرفتن از هم، سوژه اصلی این نمایش خیابانی است.

    نساج بخارایی ضمن تاکید بر هدف نمایش خود که ارتباط است گفت: هیچکدام از این 2 شهر ملاک انتخاب نیست ، ارتباط و صمیمیت گم شده ی بین آدمها ملاک است که رسیدن به آن تنها با کمی فاصله گرفتن از دنیای مجازی تحقق می یابد. چرا که بی توجهی به آدمها و انسان های اطرافمان از پرخاش و دعوا با آنها بسیار بدتر است.

     

     




    مطالب مرتبط

    احمد صمیمی:

هدف هنرمند تاثیرگذاری روی مخاطب است
    احمد صمیمی:

    هدف هنرمند تاثیرگذاری روی مخاطب است

    احمد صمیمی:برای من فرقی ندارد در کدام بخش ایفای نقش میکنم؛ چرا که هدف ، تاثیرگذاری بر روی مخاطب است و هر هنرمندی که دغدغه تئاتر داشته باشد هدفمند و با نگاه جهان شمول تری وارد این عرصه می شود.

    |

    داور بخش خیابانی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر،

گروه های نمایشی باید با نگاه ویژه و مشخصی وارد جشنواره شوند
    داور بخش خیابانی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر،

    گروه های نمایشی باید با نگاه ویژه و مشخصی وارد جشنواره شوند

    علی محمد رادمنش جشنواره را یک گردهمایی بر اساس اهدافی مشخص عنوان کرد و افزود: گروه های نمایشی باید با نگاه ویژه و مشخصی وارد جشنواره شوند،چرا که لذت تماشاچی در اجرای تئاتر هم راستا با تکنیک ، محتوا و مضمون مهم و ضروری است.

    |

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند:

دفاع مقدس بخش جدانشدنی از تاریخ ایران است و باید نگاه جدی‌تری به آن داشت
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند:

    دفاع مقدس بخش جدانشدنی از تاریخ ایران است و باید نگاه جدی‌تری به آن داشت

    همایون قنواتی :متاسفانه در تولید آثار دفاع مقدس رنج‌ها، آسیب‌ها و سختی‌های مهاجرین جنگ تحمیلی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد که نیاز است برای بیان آن بررسی و تحقیق بیشتری انجام شود و آثار خوبی در این زمینه در بخش تئاتر تولید گردد.

    |

    مدیرعامل انجمن هنرهای نمایش ایران  عنوان کرد:

مطالعه کتب فاخربهترین منبع نمایش نویسی و تقویت روحیه ایثار و شهادت است
    مدیرعامل انجمن هنرهای نمایش ایران عنوان کرد:

    مطالعه کتب فاخربهترین منبع نمایش نویسی و تقویت روحیه ایثار و شهادت است

    حمید نیلی:هنر نمایش در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و بیان زندگی‌نامه شهدای منطقه محوری همچون شهید جهان‌آرا و بهنام محمدی ورود نکرده است ضمن اینکه اقشار مختلف به خصوص جوانان که نقش اساسی و کلیدی در جنگ تحمیلی داشتند به‌خوبی در تئاتر دفاع مقدس معرفی نشده اند.

    |

    با اعلام هیات داوران

«دایک» و «ثانیه صفر»  برگزیده بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر
    با اعلام هیات داوران

    «دایک» و «ثانیه صفر» برگزیده بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

    نمایش های برگزیده بخش صحنه ای:1-نمایش «دایک »به کارگردانی آقای حامد عالمی پور از بجنورد  2-نمایش«ثانیه صفر» به کارگردانی خانم سمیه مهری از تهران  برگزیده بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر شدند.

    |

    پژمان شاهوردی :

«چند ماهی عاشق» نگاهی نو به نمایش خیابانی است
    پژمان شاهوردی :

    «چند ماهی عاشق» نگاهی نو به نمایش خیابانی است

    پژمان شاهوردی با «چند ماهی عاشق» به بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر رسید می گوید: در تئاتر چند ماهی عاشق، تصویر و روایت گری مکمل یکدیگرند و سعی کرده ایم، به دور از شعار زدگی و کلیشه ها نگاه جدیدی به تئاتر خیابانی داشته باشیم.

    |

    میلاد حسین زاده :

«گم» روایتی جدید از شهدای گمنام است
    میلاد حسین زاده :

    «گم» روایتی جدید از شهدای گمنام است

    میلاد حسین زاده با اشاره به ماهیت داستان گفت: شروع کار ،با گم شدن نمایشنامه چند جوان است اما تصمیم میگیرند که همین اتفاق را به صورت نمایش اجرا کنند، اما در نهایت به گم شدن دکل نفتی، گم شدن پول های بیت المال، گم شدن آثار باستانی که میراث یک ملت است و در نهایت به این نتیجه می رسند ...

    |

    کارگردان نمایش  «کلونی نشینان»

دوست داشتم از دغدغه زنان جامعه ام حرف بزنم
    کارگردان نمایش «کلونی نشینان»

    دوست داشتم از دغدغه زنان جامعه ام حرف بزنم

    مارال ایزد بخش کارگردان بخش تئاتر خیابانی «کلونی نشینان » با اشاره به پیام اصلی متن که ازدواج نکردن با آدم های اشتباه و انتخاب نادرست شریک زندگی است، گفت: دوست داشتم از دغدغه زنان جامعه ام حرف بزنم، اما نه به روشی که مرسوم است.

    |

    داور بخش میدانی بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر،

باید در شاکله و سیاست  برگزاری  جشنواره ها تغییرات  اساسی صورت گیرد
    داور بخش میدانی بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر،

    باید در شاکله و سیاست  برگزاری  جشنواره ها تغییرات  اساسی صورت گیرد

    امیر حسین شفیعی گفت: برای آنکه بتوانیم نسل جوان را با اتفاقات و حوادث آن دوران آشنا کنیم نیاز به تغییر اساسی در شاکله و سیاست های جشنواره های این چنینی  است.

    |

    نظرات کاربران