در حال بارگذاری ...
در راستای فرهنگ سازی مبارزه با کرونا ویروس:

اجرای نمایش خیابانی «فصلی برای کرونا» در آبادان

مهدی پرویش اظهار کرد:شروع ایده از آنجایی آغاز شد که عزیزانمان به واسطه بیماری منحوس کرونا ویروس در غریبی و سکوت به خاک سپرده شدند، حتی بدرقه آنها تا منزل ابدی میسر نبود و این داغ که همیشه بر جان همگی تازگی دارد .‌

طراح و کارگردان نمایش خیابانی "فصلی برای کرونا" گفت:در این وانفسا که به دلیل وجود ویروس کرونا هنر تعطیل و هنرمند خانه نشین شده است و مردم که ناگزیر در تقابل با این پدیده آسیبهای جدی دیدند هنر «پرفورمنس» راه خویش را یافت تا با زبان خرد و اندیشه تاثیر بر روح و روان تماشاگر خود بگذارد تا شاید جانی را نجات دهد .
به گزارش ایران تئاتر منطقه آزاد اروند ، مهدی پرویش اظهار کرد:شروع ایده از آنجایی آغاز شد که عزیزانمان به واسطه بیماری منحوس کرونا ویروس در غریبی و سکوت به خاک سپرده شدند، حتی بدرقه آنها تا منزل ابدی میسر نبود و این داغ که همیشه بر جان همگی تازگی دارد .‌
وی افزود: ما راهی جدید کشف کردیم فارق از شعارها و تبلیغاتی که برای رعایت پروتکل بهداشتی باید انجام می شد و آن اجرای زنده ایی بود که به صورت مستند مردم با آن مواجه شدند و تاثیر آن همانقدر بود که به محض اجرا تلنگری زده می شد که فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک فرهنگ مقابله با این ویروس میباشد. 
پرویش بیان کرد: پرفورمنس( فصلی برای کرونا ) با 40 بازیگر و ۱۲ عوامل اجرایی در ۲۶ تابلو از بزرگترین پرفورمنس هایی به شمار می اید که تاکنون اجرا شده است . این نمایش با همکاری صمیمانه و تهیه کنندگی دانشکده علوم پزشکی آبادان، دوازده شب در حال اجرا می باشد .
طراح و کارگردان نمایش خیابانی "فصلی برای کرونا"  گفت: این باعث افتخار است که آبادان اولین شهری است که آغازگر چنین حرکت فرهنگی و هنری بزرگی بوده و امید آن داریم که با حمایت مسئولین این اثر هنری در نقاط مختلف کشور اجرا شود تا همگی بتوانیم رسالت خود را برای نجات جان هموطنانمان انجام دهیم . 
وی به عوامل و بازیگران این نمایش بزرگ خیابانی اشاره کرد و افزود: مهدی پرویش "طراح و کارگردان "،دستیاران کارگردان: اسماعیل بخاخ پور وحدیث سعدی،بازیگران:احمد عیدانی،ناصر شناوه،زینب شفیعی فر،ندا نصاری،کاظم خضراوی ،
ابولفضل داوری،ارغوان خدادادزاده،امنه طاهرزاده،امیرحسین خواجه علی،بهروز زنگنه،امین سلیج محمودی،پرستو چعبی،
حسین زرین جویی،حسین سعدی،عباس عنایتی،علی بنی سعید،،عماد دریساوی،زهرا شعبانی نژاد،فاطمه حمیدی،فاطمه شعبانی نژاد،فاطمه کردوی،پریا بیرمی زاده،علی سلامی،محمدامین لطیفی،مبینا عساکره،سید مصطفی هاشمی،مهدی ادریسی،مهدی ثامری،مهدی طالبی،محمدرضا فرجمند،ارمان سیدی،ایدا سیدی،فریده کعبی،منا سلامی،ملیکا رخ،حسام حاکمی ،محمد ورزنده،متین آغاجانی ، حامد دریس و پژمان یار احمدی ایفای نقش می کنند.
پرویش درباره عوامل اجرایی نمایش خیابانی "فصلی برای کرونا " گفت:موعود عریان پور ،مصطفی پرویش ،مریم سعدی، نازیلا جمشیدی،امیر محمدیان،محمد فرجی،مینا صبوری ،حسین داوری ودالیا معرفی عوامل اجرایی نمایش را بر عهده داشتند .
کارگردان نمایش خیابانی "فصلی برای کرونا"  در پایان از دانشکده علوم پزشکی آبادان بخصوص آقای حسین کائد خوردهو همچنین آقایان و خانم ها امین جوکار ،بهروز نشان،سهراب منصوری ،فرشید قنبری ،ندا اعتمادی کیا  و همچنین فرمانداری ویژه شهرستان، شهرداری،راهنمایی رانندگی،نیروی انتظامی ،آتش نشانی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند تشکر و قدردانی کرد .

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران