در حال بارگذاری ...
در گفتگو با کارگردان :

اجرای نمایش خیابانی "برهی دلاور "جشنواره بین المللی تئاتر فجر استانی اروند

احمد مسافری: بازیگران این اثر  احمد مسافری. محمد صنگری. مهدی دلال. محمد حیدری. رضا گله داری. حمید مسافری. محسن عالم بحری از  گروه تئاتر" اروند یادگار"خرمشهر است.

نمایش خیابانی" برهی دلاور "به نویسندگی و کارگردان احمد مسافری در جشنواره بین المللی تئاتر فجر بخش استانی منطقه آزاد اروند به اجرا در خواهد آمد.
به گزارش ایران تئاتر منطقه آزاد اروند ،احمد مسافری گفت: برهی دلاور، شخص یا عده ای است که شمایلی همچون درخت نخل دارند بطریهای آب معدنی و نوشابه را به گردن آویخته به جمعیت نزدیک شده از آنها سراغ برهی دلاور را می گیرند. تماشاچیان اعلام بی اطلاعی می کنند و داستان توسط بازیگران شروع می شود که برهی همان درخت های نخل در نخلستان های خرمشهر است که در زمان جنگ  رو در روی دشمن سینه سپر کردند و سپر بلای رزمندگان و مدافعان شهر شدند. وحالا که جنگ تمام شده است بر خلاف توقع نخل ها آدمهای روزگار برای کاشت مجدد نخیلات همت نکرده اثری از نخلستانها که به محیط زیست شهر خدمت می کردند، نیست. بازیگران که خود را نمایندگان نخلهای سر بریده معرفی می کنند حضار را با چند پرسش به چالش می کشند. آیا حق است نخیلات که سپر و سنگری بودند برای شهر مجدد آباد نشوند؟نخیلات که نباشد بیابان شهر را محاصره می کنند آیا به نسلهای آینده جای گیاه و سبزه بیابان به ارمغان خواهید گذاشت؟ به بتری های زباله که به گردنشان آویزان هست اشاره کرده که جای لانه پرندگان از ظلم و بی مرامی بشر زباله بر تنه هایشان آویزان هست.و این پاسخ مناسبی در جواب مهربانی و جان فدایی نخلهای شهر نیست و کافی است هر نفر تنها یک درخت بکارد تا دوباره آبادانی و سرسبزی را به شهر بازگردانیم                         
وی ادامه داد: بازیگران این اثر  احمد مسافری. محمد صنگری. مهدی دلال. محمد حیدری. رضا گله داری. حمید مسافری. محسن عالم بحری از  گروه تئاتر" اروند یادگار"خرمشهر است.
سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ( بخش استانی منطقه آزاد اروند) از ١٨ الی ٢١ دی ماه در آبادان و خرمشهر برگزار خواهد شد. مراسم افتتاحیه آن ساعت ١١ صبح روز سه شنبه ١٨ دیماه جاری در محل گلزار شهدا آبادان آغاز شد و مراسم اختتامیه نیز ساعت ١٨ روز جمعه مورخ ٢١ دی ماه در محل مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهربرگزار می گردد .
پایان پیام./




مطالب مرتبط

نظرات کاربران