در حال بارگذاری ...
در گفتگو با کارگردان نمایشنامه ،

اجرای"شب نیلوفری" در بخش نمایشنامه خوانی جشنواره فجر اروند

نمایش نامه "شب نیلوفری "به نویسندگی و کارگردانی محمد صنگوری در کافه پاییز خرمشهر با نقش خوانی محمد صنگوری و احمد مسافری به خوانش در آمد .


نمایشنامه شب نیلوفری در بخش نمایشنامه خوانی سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر استانی منطقه آزاد اروند خوانش شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند ،نمایش نامه "شب نیلوفری "به نویسندگی و کارگردانی محمد صنگوری در کافه پاییز خرمشهر با نقش خوانی محمد صنگوری و احمد مسافری به خوانش در آمد .
محمد صنگوری خلاصه ی شب نیلوفری  را پایان جنگ خواند و گفت:  در نمایشنامه "شب نیلوفری" جنگ پایان گرفته و اینک  عبدی که رزمنده جنگ است در این شک که گلوله اسلحه او به فرمانده اش اثابت کرده و او را به شهادت رسانده است در عذاب بوده  در گوشه خرابه ای سکنی گزیده است. رضا فشفشه همرزم او بعد از جستجوی فراوان محل سکونتش را پیدا کرده به سراغش می آید.رضا می داند که عبدی خواستگار نیلوفر خواهر فرمانده نیز بوده است. پس از بحث و جدل فراون رضا عبدی را متقاعد می کند که او باعث شهادت فرمانده نشده و او را به خانه اصلی و جامعه باز می گرداند تا هم خود زندگی را از سر گرفته و هم سایه سر و همسر و تکیه گاهی برای نیلوفر باشد که اینک برادر، پدر و مادرش را از دست داده و تنهای تنهاست.
وی ادامه داد: این اثر از گروه تئاتر" اروند یادگار" به سرپرستی احمد مسافری است.
زمان اجرای نمایشنامه شب نیلوفری 25 دقیقه بود که در ساعت 18:30روز سه شنبه 18 دیماه به خوانش در آمد .
سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ( بخش استانی منطقه آزاد اروند) از ١٨ الی ٢١ دی ماه در آبادان و خرمشهر برگزار خواهد شد. مراسم افتتاحیه آن ساعت ١١ صبح روز سه شنبه ١٨ دیماه جاری در محل گلزار شهدا آبادان آغاز شد و مراسم اختتامیه نیز ساعت ١٨ روز جمعه مورخ ٢١ دی ماه در محل مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهربرگزار می گردد .
پایان پیام./




مطالب مرتبط

نظرات کاربران