در حال بارگذاری ...
پژمان شاهوردی :

«چند ماهی عاشق» نگاهی نو به نمایش خیابانی است

پژمان شاهوردی با «چند ماهی عاشق» به بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر رسید می گوید: در تئاتر چند ماهی عاشق، تصویر و روایت گری مکمل یکدیگرند و سعی کرده ایم، به دور از شعار زدگی و کلیشه ها نگاه جدیدی به تئاتر خیابانی داشته باشیم.

به گزارش تئاتر اروند، پژمان شاهوردی از بروجرد نمایش «چند ماهی عاشق» را به اجرای خیابانی بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر آورد.

به گزارش تئاتر از  منطقه آزاد اروند ،کارگردان نمایش «چند ماهی عاشق » در خصوص ماهیت داستان این نمایش اظهار کرد: در عملیات کربلا 4 قواصی بروجردی بود که در کودکی از آب میترسید، اما در زمان جنگ و روزهایی که بسیاری از مردم به جبهه های جنگ میرفتند او نیز به فکر رفتن به جبهه افتاد.

شاهوردی ادامه داد: مرتضی حسینی شهید قواص بروجردی نیز، تصمیم گرفت تا با ترس های خود مقابله کند، ضمن مخالفت همه ی اطرافیان که نسبت به ترس و فوبیای او مطلع بودند، به جنگ رفت و در عملیات کربلا 4 با دست بسته غرق ، و به شهادت رسید.

وی گفت: وقتی که شهید مرتضی حسینی را تفحص کردند، و به بروجرد برگشت، وارد زندگیشان شدم، تحقیق کردم و نسبت به آن دینی داشتم که باید ادا می شد، سعی کردم با به تصویر کشیدن آن در قالب یک تئاتر خیابانی این دین را ادا کنم.

شاهوردی افزود: در تئاتر چند ماهی عاشق، تصویر و روایت گری مکمل یکدیگرند و سعی کرده ایم، به دور از شعار زدگی و کلیشه ها نگاه جدیدی به تئاتر خیابانی داشته باشیم.

پژمان شاهوردی در خصوص تجربه هایش از حضور در این جشنواره گفت: کار ما 5 بازیگر دارد و این پنجمین باری است که به جشنواره فتح خرمشهر می آیم.

وی ادامه داد: اگر به لوگوی جشنواره دقت کنیم و نسبت به فراخوان جشنواره مان دقت کنیم میتوانیم کارهایی در خور و شان این جشنواره ارائه دهیم، چرا که ماهیت جشنواره فتح خرمشهر مشخص است. اما متاسفانه هدف گزاری مشخصی ندارد، چرا که من برخی کارهای شهروندی با موضوعیتی متفاوت را در مجموع کارها می بینیم که وجه اشتراکی با خرمشهر، فتح و جنگ ندارند.
 




نظرات کاربران